Factureren aan Amstelveen 

Algemeen

Heeft u kosten gemaakt en wilt u ons daarvan een factuur sturen? Lees hier hoe u dit doet en wat er in uw factuur moet staan om zo snel mogelijk betaald te worden.

Dit moet er in uw factuur staan

  • Bedrijfsnaam en bezoekadres: Gemeente Amstelveen, Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen  
  • Opdrachtgevende afdeling en opdrachtgever 
  • Uw NAW-gegevens 
  • Factuurdatum en factuurnummer 
  • Omschrijving product/dienst en de leveringsdatum 
  • Bedrag  
  • IBAN en KvK-nummer 
  • BTW-nummer, BTW-tarief en BTW-bedrag 
  • Organisatie-identificatienummer (OIN). Het OIN-nummer voor de gemeente Amstelveen is 00000001001900663000. Dit is alleen nodig bij e-facturatie via Peppol 
  • Routecode/verplichtingsnummer. De routecode of verplichtingsnummer vraagt u op bij uw opdrachtgever 
  • Inkoop- en aanbestedingsnummer (als u dat heeft) 
  • Stuurt u een creditfactuur en heeft deze betrekking op een onjuiste factuur? Verwijs dan ook naar die onjuiste factuur 

Zo stuurt u de factuur op

  • Wij werken met e-facturatie. Stuur uw factuur bij voorkeur via Peppol  
  • Bent u nog niet overgestapt op e-facturatie via Peppol, dan kunt u uw factuur per e-mail versturen. Stuur de factuur met eventueel een bijlage in pdf of XML-formaat naar facturen@amstelveen.nl (1 factuur per mail). Een factuur via Peppol of in XML-formaat kunnen we sneller betalen dan een factuur in pdf 
  • Factureer alleen aan Amstelveen of Aalsmeer, niet aan beide 
  • De wettelijke betaaltermijn is 30 dagen

Contact

Heeft u vragen over factureren of het overstappen op e-facturatie? Neem contact op via facturen@amstelveen.nl of  bel naar 020 540 49 80.