Factureren aan Amstelveen
Algemeen
Heeft u kosten gemaakt en wilt u ons daarvan een factuur sturen? Lees hier hoe u dit doet en wat er in uw factuur moet staan om zo snel mogelijk betaald te worden.
Dit moet er in uw factuur staan
- Bedrijfsnaam en bezoekadres: Gemeente Amstelveen, Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen
- Opdrachtgevende afdeling en opdrachtgever
- Uw NAW-gegevens
- Factuurdatum en factuurnummer
- Omschrijving product/dienst en de leveringsdatum
- Bedrag
- IBAN en KvK-nummer
- BTW-nummer, BTW-tarief en BTW-bedrag
- Organisatie-identificatienummer (OIN). Het OIN-nummer voor de gemeente Amstelveen is 00000001001900663000. Dit is alleen nodig bij e-facturatie via Peppol
- Routecode/verplichtingsnummer. De routecode of verplichtingsnummer vraagt u op bij uw opdrachtgever
- Inkoop- en aanbestedingsnummer (als u dat heeft)
- Stuurt u een creditfactuur en heeft deze betrekking op een onjuiste factuur? Verwijs dan ook naar die onjuiste factuur
Zo stuurt u de factuur op
- Wij werken met e-facturatie. Stuur uw factuur bij voorkeur via Peppol
- Bent u nog niet overgestapt op e-facturatie via Peppol, dan kunt u uw factuur per e-mail versturen. Stuur de factuur met eventueel een bijlage in pdf of XML-formaat naar facturen@amstelveen.nl (1 factuur per mail). Een factuur via Peppol of in XML-formaat kunnen we sneller betalen dan een factuur in pdf
- Factureer alleen aan Amstelveen of Aalsmeer, niet aan beide
- De wettelijke betaaltermijn is 30 dagen
Contact
Heeft u vragen over factureren of het overstappen op e-facturatie? Neem contact op via facturen@amstelveen.nl of bel naar 020 540 49 80.