Sociaal loket

Algemeen

Heeft u zorg, advies of ondersteuning nodig? Het Sociaal loket helpt alle Amstelveners. U kunt bij ons terecht met al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening en jeugdzorg.

Dit moet u weten

Samen met u kijken onze medewerkers naar wat u nodig heeft. Het Sociaal loket geeft gratis informatie en advies op de volgende onderwerpen:

  • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), als u hulp nodig heeft om zelfstandig thuis te blijven wonen
  • Jeugd, als u hulp nodig heeft bij het opgroeien of opvoeden van uw kind(eren)
  • Laag inkomen, als u hulp nodig heeft om rond te komen
  • Schuldhulpverlening, als u geldzorgen, betalingsachterstanden of schulden heeft
  • Werk, als u hulp nodig heeft bij het zoeken naar werk
  • Sociaal team, als u meerdere problemen heeft waar u zelf niet uitkomt
  • Wonen, als u door problemen niet in uw huis kunt blijven wonen
  • Aanvraagformulieren en documenten die u niet begrijpt

Onze medewerkers van het Sociaal loket kennen het aanbod van zorg en ondersteuning, en wijzen u de weg. Als u meer hulp nodig heeft, verwijst het Sociaal loket u door, bijvoorbeeld naar de Wmo-adviseur, schuldhulpverlening of het Sociaal team.

Contact

Inloopspreekuren

Stelt u uw vraag liever niet via e-mail? U kunt ook langskomen op het raadhuis van Amstelveen (Laan Nieuwer-Amstel 1). Het Sociaal loket heeft inloopspreekuren van maandag tot en met vrijdag 9.00 tot 11.00 uur. 

Tijdens de inloopspreekuren kunt u zonder afspraak terecht bij het Sociaal loket. Wij nemen de tijd die nodig is om onze inwoners te helpen. Wanneer het druk is, kan de wachttijd oplopen. We raden u daarom aan om een afspraak te maken als dit mogelijk is.

Afspraak maken

Een afspraak maken met het Sociaal loket kan via sociaalloket@amstelveen.nl. U kunt ook bellen naar 020 540 49 11 (maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur, vrijdag 8.30 tot 12.30 uur).